Wiadomości

Z seniorami o bezpieczeństwie czyli jak nie dać się oszukać

Data publikacji 10.11.2023

Policjanci z Jaworzna uczestniczą w cyklicznych spotkaniach organizowanych z seniorami, aby wspólnie porozmawiać o ich bezpieczeństwie. Wczoraj w ramach Akademii Bezpieczeństwa policyjna profilaktyk udała się do Domu Pomocy Społecznej, aby przybliżyć seniorom jakie czyhają na nich zagrożenia oraz jak się przed nimi ustrzec. Wszystko po to, aby Seniorzy czuli się bardziej bezpieczni.

Tym razem policjantka z wydziału profilaktyki społecznej jaworznickiej komendy wspólnie ze specjalistą wydziału zarządzania kryzysowego UM w Jaworznie Jackiem Sową oraz Rzecznikiem Praw Konsumenta UM w Jaworznie Panią Krystyną Banasik spotkali się z Seniorami w Dziennym Domu Pomocy Społecznej "Senior-Vigor" w Jaworznie. Podczas spotkania mundurowa udzielała konkretnych rad seniorom, co mają zrobić, aby być bezpiecznym w domu, poruszając się ulicami miasta, korzystając z komunikacji miejskiej, robiąc zakupy czy rozmawiając przez telefon. Policjantka przypominała seniorom, jak uniknąć utraty cennych przedmiotów oraz pieniędzy. Niekiedy najprostsze czynności, takie jak zamykanie drzwi bezpośrednio po wejściu do mieszkania, czy domu, pozwalają uniknąć bardzo przykrych w skutkach sytuacji. W trakcie spotkania policjantka przedstawiała również temat oszustw metodą na tzw. „wnuczka”, czy „policjanta”. Spotkanie to miało charakter edukacyjno-profilaktyczny i jest kontunuacją Akademii Bezpieczeństwa dla seniorów.

 Przypominamy! Jak nie stać się ofiarą oszustów?

  • Przede wszystkim należy zachować ostrożność – jeżeli dzwoni do nas ktoś, kto podszywa się pod członka naszej rodziny i prosi o pieniądze, nie podejmujmy żadnych pochopnych działań.
  • Nie informujmy nikogo telefonicznie o ilości pieniędzy, czy kosztowności, które mamy w domu lub jakie przechowujemy w banku. Nie wypłacajmy z konta żadnych oszczędności.
  • Zadzwońmy do kogoś z rodziny, zapytajmy o to, czy osoba, która prosiła nas o pomoc, rzeczywiście jej potrzebuje. Pamiętajmy, że nikt nie będzie nam miał za złe tego, że zachowujemy się rozsądnie.
  • Nie ulegajmy presji czasu wywieranej przez oszustów.
  • Niezwykle ważna jest także czujność pracowników banków, czy urzędów pocztowych.

 

  • na zdjęciu umundurowana policjantka wraz z urzędnikami
  • na zdjęciu seniorzy siedzący przy stolikach
  • na zdjęciu umundurowana policjantka , pracownik urzędu i rzecznik praw konsumenta
Powrót na górę strony